Buda best or worst

Buda best or worst

"Hajléktalanok" Budapesten; sajnálni vagy megvetni? Bevezető

2014. augusztus 21. - Vivien Grossmüller

 

UPDATE: A bűncselekményeket hallomásból írom, igazságtartamukért felelősséget nem vállalok, a történteket legjobb tudomásom szerint írom!

 

Sziasztok!

 

Ezennel szeretném elindítani a blogomat, elsősorban azért, hogy az emberek megismerjék az érem másik oldalát. Saját "élményeimet" tapasztalataimat osztom meg ezen posztokban és remélem ezek a történetek elgondolkodtatnak mindenkit. 

Az első sorozatomat mint fent említettem a hajléktalanokról fogom írni. Ezeket az embereket megvetni vagy sajnálni szoktuk és talán a legrosszabbat: keresztül nézni rajtuk. Adjunk pénzt ne adjunk pénzt? Nehéz a döntés nem tudhatod mire fogja elkölteni. Nem szeretnék általánosítani de elsősorban alkoholra és drogokra. Senki nem ismeri az előéletüket, szeretünk csukott szemmel, füllel mászkálni, és a szörnyű dolgokat figyelmen kívül hagyni. Ők, akikről én most írni fogok rossz emberek. Nincsenek börtönben és veszélyesek. Leszögezném: nem a 100%-ról fogok írni, hiszen rengetegen vannak olyanok akik nem tudnak változtatni a sorsukon, valamilyen testi/szellemi fogyatékossággal rendelkeznek vagy túl öregek. Nem őket fogom bemutatni. Én két csoportot ismertem, ők velejéig romlott emberek és semmi sajnálatot nem érdemelnek. Meglopják,megverik, (bizonyos esetben megkéselik!!!- erről később)inzultálják az embereket, legtöbbször ártatlanokat, és ismeretleneket, de leggyakrabban olyanokat akik valahogy segíteni próbálnak rajtuk.Érdemes ezt a sorozatot olvasnia annak aki kíváncsi a valóságra, és nyitott elfogadni azt a tényt, hogy kik járnak közöttünk.   Szeretném megismertetni a Budapesten élő hajléktalancsoportok világát, illetve összefoglalnám az elmúlt öt évben szerzett emlékeket. Szörnyű volt és nem kívánom senkinek.

 

Egy keveset rólam:

21 éves vagyok és az ELTE-n tanulok, rendezett életkörülményeim vannak, illetve dolgozok. Most már.

Három évet elpazaroltam az életemből, tizenöt évesen elkezdtem inni és bulizni, a tanulmányokat pedig abbahagytam, egyáltalán semmi nem érdekelt csak a "barátaim".

Ráfoghatjuk a szüleimre, de nem lenne értelme.Rendezett családi körülményeim voltak, szerető szülők, jó anyagi körülmények, normális barátok, stb. Minden figyelmet megkaptam de szerencsére elkényeztetve nem voltam.

Ezek ellenére elindult a lavina. Egyik napról a másikra. Megismertem egy lányt, aki bemutatott a barátainak. Budapest központi helyén lebzselt a társaság minden délután - egyesek talán ismerik: Deák Ferenc tér -. Elég vegyes arcok voltak, trógereknek őket még nem mondanám, inkább lázadó kamaszoknak. Időnként buliztak, ittak. 

Idővel egyre több embert ismertem meg és szép lassan a legaljánál találtam magam. Nem tudom mi tetszett bennük, mi volt szimpatikus holott primitívek voltak, semmi kultúra nem szorult beléjük és más emberekkel bunkók, és "tarhálásból" (kéregetés) éltek. 

Ennyi egyelőre elég, prezentálnám a két csoportot akikről írni fogok.

Az első a fiatal punkok az Örs vezér terén (2009-2011). 20-27 éves fiatalok, nagyrészüknek van otthona,családja kinek Budapesten, kinek vidéken. Legtöbbjük problémája az volt amiért ezt az életmódot választották, hogy meg kellett felelni a szülei elvárásainak: tanulás és/vagy munka. Nem is lenne baj, az ő életük, úgy cseszik el ahogy akarják! De itt több ember életének a tönkretételéről van szó. Betörésekről, lopásokról, rablásokról, garázdaságról illetve fizikai bántalmakról. Akár te is lehettél volna bármelyik ember helyében akivel ők elbántak valamilyen formában. 

Szóval ezek a fiatalok nem a klasszik hajléktalanok voltak (róluk később.). Felnyírt színes hajú bakancsos szakadt fiúk és lányok akik az Örs vezér terén lógatták a lábukat, esténként pedig közterületen, ismerősnél vagy elfoglalt házakban aludtak.

Bevezetésként első csoportról itt egy videó, hogy lássuk mennyire rémes a helyzet:

 



 

 

Főoldal    

   Következő bejegyzés

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://budabestorworst.blog.hu/api/trackback/id/tr796617487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Systemera 2014.08.23. 01:20:05

Szia Vivi sajnos nekem is van tapasztalatom,én is a barátnőm hatására kezdtem "kijárni"először a blahára jártunk aztán az örsre és ellátogattunk a borárosra is szerencsére már 8 éve nem láttam őket és nem is akarom.... igaz voltak ott kivételes emberek is akik diplomás emberek voltak elmondásuk alapján de ez sem biztos ... hallottam olyat aki azt mondta hogy a nemzetiségiek rakták ki a saját házukból(ha szerenéd elmondhatom privátban)engem megloptak kihasználtak...az a fiú is aki a képeden szerepel.mindig vittem nekik kaját cigit amit tudtam nem tudom mai napig sem hogy miért vonzott ez a környezet.Egyik éjszaka amikor lekéstem a buszomat hazafelé(én nem laktam velük) nem volt más választásom kint kellett aludnom vagyis éjszakáznom az ikea elött ők elmentek valamerre én egy másik lánnyal maradtam őt nikinek hivták elmentünk sétálni addig ott hagytuk egy időre a táskánkat, hogy majd vigyáznak rá a többiek nekem a telefonom és az mp3lejátszóm volt benne mire visszaértünk nem volt meg semmim csak a málhám hevert ott kiforditva,kérdeztem őket hogy ki volt az aki ellopta a cuccaimat de azt mondták hogy nem volt itt senki és hogy biztos csak elhagytam vagy valami....másnap bevallotta Varangy (a fiú aki a te lejátszódat is el akarta lopni)hogy ő lopta el a telefonomat és az mp3 lejátszómat is.Még azon az éjszakán eladta bélyegért....na itt telt be a pohár onnantól kezdve nem jártam ki.Testvérként szerettem őket segitettem nekik és ez volt a hála.nekem is csomó történetem van ha szeretnéd megosztom veled.ui.épp most néztem facebook-on hogy ez a fiú kirakta amit irtál.beszóltam neki hogy szégyelje magát mert engem is kihasznált lehet csatolom a hozzászólásokat.úgyan olyan primitív és bunkó mint volt egy igazi TRÓGER

Systemera 2014.08.23. 01:28:57

A neveket persze átírtam nehogy valami baj legyen.nem lehet tudni mire képesek.

Egy fiú: haha ez jo tuti valami uripicsa
10 órája · Tetszik

Varangy: ja
10 órája · Tetszik

Egy lány: Ki voltam mikor meglattam...
9 órája · Tetszik

Varangy: aki tudja h kiaz írjon mármajd pls
5 órája · Tetszik

Systemera: MP3 lejátszó?Varangy?gyűjtő vagy?
4 órája · Tetszik

Systemera: sőt még egy telóval is jössz!!!!!!!!
4 órája · Tetszik

Systemera: én sem tudom ki lehet, elhiszem hogy ilyet tettetek,és tény hogy nem egyszer engem is átbasztál...
4 órája · Tetszik

Varangy: Miről beszélsz?
4 órája · Tetszik

Systemera: szerintem nem kell részleteznem....nézd vissza a beszélgetéseinket te is írtad hogy emlékszel rá és hogy bocsánatot kérsz....8 éve volt de köszönöm azt a leckét....
4 órája · Tetszik

Systemera: ja és ezen a blogon nem csak ez a sztori van fent...érdekes....
4 órája · Tetszik

Varangy: Nem is látok veled beszélgetést kajak ki vagy te... Malac geci
39 perce · Tetszik

Systemera: Mi ez a hangnem?
38 perce · Tetszik

Systemera: Miért sértegetsz?ha nem lennél bűnös talán nem igy beszélnél de látom semmit sem változtál ugyan olyan primitiv majom vagy mint voltál!
37 perce · Tetszik

Systemera: Varangy 8 éve még ez volt a neved....
34 perce · Tetszik

Vivien Grossmüller 2014.08.23. 15:22:58

@Systemera:

Szia!!

Nagyon örülök a levelednek!!
Tudunk privátban beszélni?? Tudsz nekem printscreent küldeni? (kihúzhatod a nevet, bár nekem is ismerősöm H.O.!!)
Rengeteg támadást kaptam hogy hazugság az egész stb... örülök hogy más megerősíti hogy nem!

Nincsen Neve 2014.08.26. 18:22:53

en is szivesen megerositem hiszen a "banda" tagja voltam enis egy ideig.
Eletem legszanalmasab evei voltak.
Nemtudom hogy hol volt az eszem...
Tobb telefonomat elloptak, penzemet, es en hulye olykor-olykor etelt es tisztalkodo szereket vittem nekik ezen felul. En is tizen evesen kerultem a bandaba de szerencsere kiszakadtam azota kulfoldon elek es dolgozom.Nem szivesen emlekszem vissza ezekre az idokre...gondolom ertheto. De orulok hogy valaki megosztja ezeket a torteneteket masokkal igy talan nem lessz tobb "aldozatuk". Csak igy tovabb kedves blog iro!

Vivien Grossmüller 2014.08.26. 20:58:45

@Nincsen Neve:

Szia!

Tudnál nekem interjút adni? Természetesen név nélkül és levelezésben!!
Te (ahogy én is) a jobbik eset vagyunk aki rájön, hogy ez gáz. Rengetegen védik őket nem tudom mi okból. Ki kell derülnie ezeknek a dolgoknak úgy gondolom.

Ha szeretnél itt tudunk beszélni: ittvagyok9111@citromail.hu
süti beállítások módosítása